Współcześnie zarządzanie firmą coraz częściej jest związane z koniecznością powierzenia części zadań zewnętrznym podmiotom. Dotyczy to zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne budzą strach dla licznych przedsiębiorstw. Ponad to nie każda placówka posiada w takim stopniu wykwalifikowanych członków zespołu doradczego, by profesjonalnie takie zestawienie poddać analizie. Dlatego też znacznie częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej kwestii. Dobre agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę w sposób indywidualny, ale również każdy strategiczny szkic stwarzają od podstaw. Tak właśnie jest w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem indywidualnych cech danego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie także cel konstruowania takiego raportu, jego zastosowanie w praktyce. W procesie tworzenia raportu rocznego niezbędne są również regularne narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i innego rodzaju w przyciągający uwagę, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju analizy rynku są równocześnie przygotowywane przez ekspertów z dziedziny marketingu.